Jana Income Dalam USD!

Jana Income Dalam USD!
Tak Perlu Risau Tentang Ringgit Malaysia!

Sunday, December 26, 2010

Salah ke dengar lagu Indonesia?

Kenape ye? Bile ade seseorang itu mendengar lagu Indonesia je..sume akan
bagi komen negatif..Contohnye "kau da takde lagu Melayu nak dengar?", "kau tau kan Indonesia tu tak suke Malaysia.Ko pi dengar lagu diorang watpe?", dan mungkin juga "ko nak jadik Indon ye?"

Tuan Tanah kurang setuju!(bukan tak setuju langsung)

Bagi Tuan Tanah,kadangkala dengar lagu dari seberang pon jauh lagi sedap dari dengar lagu negara sendiri.Bukan nak banggakan mereka,tapi orang seberang pandai cipta lagu yang meruntun jiwa dan best...Artis dan komposer Malaysia pon ok,cuma kurang je.

Kenapa bila orang minat artis barat,tak ramai yang bantah? Dah lah tak serumpun,ntah-ntah menyalurkan "hasil" mereka ke saluran yang tak betul..(Israel contohnya)..Tapi Tuan Tanah tak kata semua artis barat laa...

Korang jangan marah Tuan Tanah cakap camnie ye,ini cuma pendapat.Lagipun artis feveret Tuan Tanah masih warganegara Malaysia..

HIDUP FAIZAL TAHIR! :)

6 comments:

KizZ said...

Alaa..ok je ape dengar lagu indon..sebab lagu indon actually byk yang sedap..tapi malaysia pun skang kiz tengok dah naik jugak..byk gak lagu besh2..contohnya band taxi tuh..

Jom skodeng,
SHE is older than HIM,anda rasa?

Tuan Tanah Adib said...

btol..sangat sokong pendapat Kiz..
Muzik Malaysia pun sedang mengalami kemajuan...Silap2 band Indon pun leh tenggelam..haha

KizZ said...

erk...kompius2..kamu pun dari uitm shah alam eah?


Jom skodeng,
SHE is older than HIM,anda rasa?

Dark Chocolate said...

alahhh..ape salahnya nk dgr je pun...memg la...tp jgn la kaitkan isu tu...hurmm..mcm2 kn

Tuan Tanah Adib said...

@KizZ, saya UiTM kampus Dungun Terengganu aje :)

@Dark Chocolate,mmg btul tak salah pon.Tp ramai bg tanggapan negatif

Scarlett O'Hara said...

Tak kisahlah lagu apa asal sedap di telinga.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...