Jana Income Dalam USD!

Jana Income Dalam USD!
Tak Perlu Risau Tentang Ringgit Malaysia!

Saturday, December 25, 2010

Oii..Korang dah kahwin ke?

Korang ade bace suratkhabar Harian Metro tak hari ni?(sape x tgok,takpe.Jap g aku explain)...Tajuk beritanya, "Kejutan 3.30 pagi"..Kisah nye bermula dengan gerak hati seorang ibu yang terjaga awal pagi untuk jenguk anak daranya tidur di bilik..Tapi alangkah terkejutnya hati seorang ibu bila tengok dua anak daranya masing2 berumur 13 dan 15 tahun sedang tidur berpelukan dengan teman lelaki masing2..Macam dah jadi suami diorang je...Pastu si ibu kejutkan suaminya untuk tgok perangai "syaitoonn" anak mereka tuh...selepas dikejut,dua beradik tuh dan kedua2 jantan "iblis" tuh terus meminta maaf..But,si ayah terlalu kecewa dan melaporkan hal tu kepada polis.

Kalau korang jadi ibu bapa budak2 tu,ape korang rase?Anak yang kita jaga dan asuh dari kecik buat perangai camnie??

Astaghfirullah hal'azim..

Saya berpegang pada satu perkara:macam mana kita buat kat ibu bapa kita,itulah yang anak2 kita akan buat kat kita..Paham2 lah anak bangsaku!

*marah!

5 comments:

Dark Chocolate said...

nauzubillah..macam2 hal sekarang ni. hurm.mintak jauh la dari kita.

Tuan Tanah Adib said...

betul..betul..mintak jauh la dari kita dan semua orang sekali..anak2 zaman sekarang mmg susah sikit mau dibentuk..hmm

e.s.i said...

semestinya sangat kecewa..
*baru-baru nie saya ade ternampak dua org kapel yg berbangsa melayu yg maseh bersekolah rasanye sedang berpelukan di dalam kolam.motif hendak berpeluk sakan sangat.bertambah malu apabila mereka buat tak endah kaum india melihat mereka sedang berpelukan.
nauzubillah:|

Tuan Tanah Adib said...

Ish ish ish..Malu la bangsa lain tengok orang Melayu yang telah dikenali dengan sifat sopan santun dan menjaga maruahnya,tetapi melakukan perkara yang setaraf dengan manusia hina...Banyak kes sebegini dilakukan oleh orang Melayu,bangsa kita sendiri...Mari kita berharap dan berdoa agar bangsa kita tidak terpesong akidahnya. Amin..

e.s.i said...

mudah-mudahan.amin robal'alamin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...