Jana Income Dalam USD!

Jana Income Dalam USD!
Tak Perlu Risau Tentang Ringgit Malaysia!

Tuesday, April 3, 2018

KELEBIHAN SUSU KAMBING

Sekarang ni makin ramai yang memilih untuk mengamalkan susu kambing berbanding susu lembu. Dikatakan susu kambing ada lebih banyak kelebihan. Betul ke?

Jom kita semak apa sebenarnya yang "HEBAT" sangat pasal susu kambing ni ;

1) MEMBINA TULANG YANG KUAT

Susu kambing dapat membina otot yang sihat, dan mampu mengelakkan daripada osteoporosis (kerapuhan tulang). Ia mengandungi kalsium yang sehampir dengan susu lembu tetapi dengan kesan sampingan yang lebih rendah.

2) TIDAK MENYEBABKAN KETIDAKSELESAAN KEPADA PERUT

Susu kambing adalah bersifat anti-radang, dan lebih selesa kepada perut anda berbanding susu lembu. Ini kerana terdapat enzim unik di dalam susu kambing yang melegakan ketidakselesaan pada perut.

3) PENYERAPAN NUTRIEN YANG TINGGI

Komposisi kimia di dalam susu kambing adalah yang paling hampir kepada susu ibu, berbanding susu lembu. Jadi, nutrien di dalamnya lebih mudah diserap dan diterima oleh badan.

4) BAIK UNTUK JANTUNG

Susu kambing berupaya untuk menyeimbangkan kadar kolestrol dalam badan, dan dapat mengelakkan penyakit jantung.

5) MENGURANGKAN BERAT BADAN

Susu kambing mengandungi kurang lemak jahat, yang membantu penurunan berat badan tanpa mengurangkan kadar nutrien yang diterima.

Macam mana? Bagus kan susu kambing. Walaupun ramai kata kambing ni "busuk" dan susunya berbau hamis, namun kini terdapat pelbagai alternatif untuk anda minum susu kambing tau.

Kini, terdapat juga pelbagai produk susu kambing berasaskan serbuk yang mudah dibancuh, sedap, dan tidak berbau hamis. Tambahan pula, ianya diperkaya dengan pelbagai bahan lain yang mampu memberi khasiat EKSTRA!

Untuk susu kambing, Tuan Tanah sarankan anda minum susu kambing jenama WILDAN. Ada macam-macam pilihan tau! Ada yang untuk IBU MENGANDUNG, ada untuk KANAK-KANAK, dan ada yang untuk seisi keluarga.

Korang boleh beli susu WILDAN ni dekat sini
--> facebook.com/wildan.susu.kambing.puchong

atau contact direct OWNER company ni dekat sini
--> wasap.my/60133324088 (klik di phone korang)

Lagi satu, susu WILDAN ni duta dia Ustaz Elyas Ismail tau. Penceramah agama yang popular tu. Boleh search video dia kat YouTube kalau nak tengok. Memang kelakar dan penuh pengisian. Hehe



Korang ada pengalaman minum susu kambing? Cuba share dengan Tuan Tanah kat ruangan komen ya!

1 comment:

She Is Farahain said...

hai ain datang singgah sini dan follow awak. salam perkenalan :)
sincerely , farahain zfa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...