Jana Income Dalam USD!

Jana Income Dalam USD!
Tak Perlu Risau Tentang Ringgit Malaysia!

Sunday, May 15, 2011

Kita berbeza

Bila aku melihat kawan-kawan aku,
aku dapat rasakan.Kita berbeza.Sangat berbeza.

Walau sama bangsa.Sama rumpun.Tetapi budaya tetap berbeza.
Sangat berbeza.

Aku tak mampu nak ikuti semua perkara yang kau buat.
Maaf.Aku bukan itu.Bukan ini.
Tidak pandai itu.Tidak tahu begini.

Taraf aku lebih rendah.Tidak biasa dengan kemewahan.
Aku terkurung.Tapi itu membawa kebaikan kepada aku.

Jalinan kekeluargaan aku lebih utuh.Tiada negatif dari luar.
Aku tak kisah dipanggil orang kampung.
Aku masak nasi menggunakan dapur gas.
Engkau pula menggunakan periuk elektrik.
Aku tak kisah.Aku suka.Dan aku bangga!

Engkau biasa keluar bersiar.Aku lebih suka duduk di rumah.
Kerja rumah permainan aku.Bersantai dengan kesunyian.
Tapi,aku suka!

Televisyen menggantikan panggung wayang lebar.
Cukup sekadar terhibur,tergelak dan menangis.
Kurang iritasi.Kurang kos.Kurang biasa.

Kau mudah memiliki.Tetapi aku payah memiliki.
Ayat klise,tetapi benar.Kita berbeza.
Kau dengan cara kau.
Dan aku,dengan cara aku.

Maaf kawanku.Kita berbeza.Cara kita berbeza.
Tapi,kau tetap kawan aku.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...